Thursday, 19 July 2012 06:00

Tópartra... De hova?

Written by Detti, O., Balázs

Büdös tó (Vadkerti tó)

A Büdös tó, vagy ahogy nevezni szokás a "Büdi" nevével ellentétben egyáltalánem szaglik, bár szikes tavak legszebb hagyományait ápolva a múltban előfordult, hogy kiszáradt, hogy majdnem kiszáradt, hogy átvette a hínár az uralmat, amik bizony okozhattak kellemetlen szagokat, jelenleg ez egyáltalán nem jellemző. Sőt, egy gondozott, szép környezetben lévő, fürdésre kiválóan alkalmas tavacskát találunk az ország déli részén, Budapesttől mintegy 130, Soltvadkertől néhány kilométerre. A PR szempontból nem túl szerencsés név helyett hivatalosan igyekeznek minél inkább a Vadkerti tó elnevezést használni több-kevesebb sikerrel. Na, de hagyjuk a nevezéktant, nézzük, mire is számíthatunk, ha ellátogatunk a Büdire.
    A tó hűsítő vizébe az egyetlen hivatalosan üzemelő strand kapuin keresztül vezet az út. A belépő nem vészes, felnőtteknek 600 Ft, gyerekeknek 300 Ft. Belépőt elvben este 7-ig kell venni, de a későn jövők 5 után kedvezményt kapnak.
    A strand, mint már említettük szép, gondozott, parkosított. Lehet árnyékos, és napos helyeket is találni. A tó lassan mélyül. Na jó, nem annyira lassan, mint a Balaton déli partja, de mégis ideális a kis gyerekekkel érkezők számára. Arról nem is beszélve, hogy amikor kissé kevesebb víz van benne, akkor a part mentén apukával hatalmas iszapkastélyokat lehet építeni.
    Az egész napos fürdés és napozás során megéhezik az ember. Ha úgy döntenénk, hogy nem hűtőtáskával felpakolva érkezünk, akkor természetesen a strandon is beszerezhetjük a táplálékot a jó néhány büfé valamelyikében. Ehetünk hamburgert 450 Ft-tól, hot-dogot 350-től, eredeti büdöstavi hekket 350-ért, lángost 250-500-ért. Inni pedig lehet sört 350-től, üdítőt 80/dl-től.
    És ha a nap végén úgy gondolnánk, jó lenne még pár napot itt tölteni, akkor próbálkozhatunk a helyi kempingben, illetve a tó mellett kiépült üdülőfalu kiadó házainál.

Szálkai-tó és strand

Szálka Szekszárdtól fekszik kb. 10-15 kilométerre és szerintem az ország egyik legszebb és legkedvesebb helye. A két mesterségesen kialakított tavat a Gemenci erdő öleli körül, a táj dimbes-dombos, a falu egy igazi kis gyöngyszem. Régi parasztházak és újonnan épített házak váltogatják egymást, a falut ugyanis néhány évtizede felfedezte néhány német vadász (igazi vadászparadicsom ugyanis), akik aztán házakat vettek itt, jöttek a barátaik, a családtagjaik, így lett hát az álmos kisfaluból virágzó életű turistacélpont.
    Szerencsére az, hogy mára egyre többen tudnak róla, nem jelenti azt, hogy elveszítette volna egykori báját. Itt még mindenki köszön a másiknak, mindenki tudja, hogy a szomszéd mekkora halat fogott, és bármikor kaphatunk egy kis segítséget a vérbeli pecásoktól. Az első tó ugyanis hemzseg a hatalmas, pompás húsú halaktól, a part pedig a lelkes horgászoktól.
    Azoknak azonban, akik egy kis hűsítő csobbanásra vágynak, örömmel jelentem, hogy nagyon szépen kiépített, de nem betonnal leöntött strandján minden a fürdőzők kényelmét szolgálja: meseszép táj, vízibiciklik, jégkrém és jéghideg sör.
    Árak: sajnos erről nem találtam infót a honlapon, azonban az étel és italválasztékról, valamint a programokról is bővebben találtok infót itt.

Bánki-tó

A Bánki-tó nálunk nagy kedvenc lett idén. Nem csupán fantasztikus fekvése miatt (Duna-kanyar, Börzsöny, óriási napraforgó mezők), hanem családias hangulata miatt is. A tó egyik oldalán található a kiépített strand, míg a másikon kalandpark és színpad várja az ide látogatókat.
    Hamarosan egyébként kezdődik a Bánkitó fesztivál is, erről részletesen itt olvashattok.
    Az egyik nagy előnye, hogy még relatív kevesen ismerik, Pestről alig egy óra alatt el lehet érni, isteni a víz hőmérséklete nyáron. Bár a kánikulában most nyilván dugig volt a kiépített strand része, ha egy kicsit is bentebb úszunk a tóban, máris miénk a háborítatlan természet, a mellettünk fickándozó halak és a nyugalom. A tó egyébként háromnegyed óra alatt könnyűszerrel körbeúszható, igazán kellemes kis mozgás.
    És, amint arról már múlt héten beszámoltam, mi emiatt térünk ide vissza. Ma is teszteltük, ma sem okozott csalódást.
    Ár: felnőtt belépő 650, családi belépő 1900.
    Étel-ital: lángos 250-450, kapható itt hekk, hot-dog, sültkrumpli, vattacukor, sajnos lövésem sincs, hogy mennyiért, mi a lángosnál elakadtunk.
    Van kulturált mosdója, öltözője és tusolója, szóval szerintem abszolút ideális egy kis hétvégi strandoláshoz.

Deseda - Kaposvár

A Deseda hazánk leghosszabb mesterséges tava, melyet a Deseda-patak felduzzasztásával alakítottak ki 1975-ben. Hossza mintegy nyolc kilométer, szélessége 300-500 méter. 1994-ben Kaposvár közgyűlése Deseda és környéke néven védett területté nyilvánította az 1112 hektáros területet, mivel a tó és környéke számos védett állatnak, vonuló vízimadárnak kedvelt élőhelye, pihenőhelye.
    Több Kaposvár környéki települést, településrészt is érintő tó partján horgászparadicsom, strand, hétvégi hobbikertek találhatóak. A tó körül kerékpárúton lehet körbekerekezni. A Toponárhoz közeli részt főként a fiatalok, a sportolást és a strandolást kedvelők látogatják, míg a Kaposfüredet, Magyaregrest és Somogyaszalót érintő partszakasz a csendet, nyugalmat keresők pihenőhelye.
    A strand a Kaposvár - Szántód közötti országútről egy kis bekötő úton érhető el. A városból a 8-as és 18-as busszal lehet kijönni. A tó mellett camping és büfé is üzemel, melynek kínálata és árai a helyszínen felmérhetőek.
    Nemcsak a helyiek, hanem a messziről érkezők is nagyon szeretik, hiszen vízminősége kiváló. A Kaposvári Sporthorgász Egyesület honlapján több galéria segítségével megbizonyosodhatunk róla, hogy érdemes ide ellátogatnunk.

A Szelidi-tó, Dunapataj

A Szelidi-tó 5 km hosszú, 150-200 m széles, 3-4 m mély, vize nyáron akár 28°C-ra is felmelegedhet. Vízfelülete megközelítőleg 80 hektár, ezzel hazánk ötödik legnagyobb tava. Bács-Kiskun megye egyik legjelentősebb turisztikai célpontja, Dunapataj nagyközség közelében. A tavat 360 hektáros természetvédelmi terület övezi.
    A strandokon röplabdapálya, focipálya és játszóterek találhatók, a vízisportok szerelmesei számára kajak, kenu, csónak, ladik, surf, vízibicikli bérlésére nyílik lehetőség.
    Nekem 2002-ben volt szerencsém a tóhoz, amikor is a tótól nem messze találtak helyszínt az EFOTT-nak. Az esti koncertezések, iszogatások után nagyon jól esett másnap(osan) megmártózni a tó vizében. Mivel Szelid egész területe a vendégek ellátására rendezkedett be, ezért EFOTT nélkül is szervezhetünk olyan nyaralást, ahol esténként bulizunk, napközben strandolunk. Végig haladva a főutcán mindenütt változatos éttermeket, büféket, kávézókat, fagylaltozókat találunk. További információk: http://szelidi-to.hu/

Tisza-tó

1973-ban építették fel a Kiskörei Erőművet a duzzasztógáttal a tiszai áradások szabályozása és az Alföld jobb vízellátása végett. Feltöltése az 1990-es években fejeződött be, területe így 127 km² lett. Hossza 27 km, átlagos mélysége 1,3 méter, legmélyebb pontján 17 méter. 43 km²-nyi sziget található benne. A tó feltöltése után magyar turisták kezdték látogatni a tavat, mert sokkal olcsóbb volt a Balatonnál. A tó környékén megkezdődött a falusi turizmus, a tó körül kempingek, szállodák, strandok épültek.
    Számomra a Tisza-tó legismertebb települése Abádszalók volt. Kiskoromban mindig figyeltem a nagyok elejtett félmondatait, miszerint "Hétvégén elugrunk Abádszalókra!" Aztán én is nagy lettem, és én is megtapasztalhattam, milyenek a Tisza-tavi hétvégék... Mindenkinek csak ajánlani tudom. Rengeteget lehetőséget kínálnak, de nemcsak a gőz kieresztésére vágyó fiatalok számára, hanem a családoknak is. Vendégházakkal, campinggelvízi vidámparkkal, és rengeteg aktivitásra csábító lehetőséggel várják a nyaralni vágyókat.

Kiemelt cikkek

• Észak-Dunántúli borrégió - Az Etyek-Budai borvidék
        Ezen a héten fővárosunk környékére látogatunk, és a bevezetőben gyakran megidézett buborékos ital, a fröccs mellett most egy másik buborékos ital, a pezsgő is terítékre kerül. Ha pezsgőről van…
    • Tópartra... De hova?
      Bár nincsen saját tengerpartunk (ennek okait és lélektani hatását a magyar nemzetre most ne elemezgessük) , cserébe a Kárpát-medencében fekszik kis hazánk, aminek az az előnye, hogy sok vízzel és…
    • Élet a weben
      A közösségi portálok megjelenése óta mind több időt töltünk az ilyen jellegű oldalakon, életünk egyre több mozzanatát vonjuk bele és tesszük közkinccsé. Barátok, bulik, események, tanulmányok és munkahelyek mellett egyre…
    • …idővándor, a csodák ideje?
      Újabb utazás, az őszi szomorhangulat és borongósság feloldására ismét kiváló segítőt találtam. Mivel az ősz a munka ideje is – depisebbeknek ez egyenlő a  „jajaj vége a nyárnak, a pihenésnek”…
    • A pozitív gondolkodás tanulható
      Sajnos, nagyon sok emberre jellemző (a környezetemben is) a folyamatos panaszkodás. A negatív szóáradatot persze újra és újra végig kell hallgatni, a szenvedőket jól meg kell sajnálni, próbálni kell őket…
    Fityisz.com - blabla

Please publish modules in offcanvas position.